Now you see me 2

Hoe ontgoochelend kan goochelen zijn?

Dave Franco, Lizzy Caplan, Woody Harrelson & Jesse Eisenberg

Sommige films zouden eigenlijk niet mogen gemaakt worden. En dit is er duidelijk één van. Want, laat ons heel eerlijk zijn, ondanks het grote succes aan de kassa’s was de eerste film ook één grote ontgoocheling, op Mark Ruffalo na dan toch. Maar goed, geld moet rollen en het tweede deel is een feit. En die is uitgedraaid op een zo mogelijk nog grotere ontgoocheling dan deel 1.

Jesse Eisenberg

We hernieuwen onze kennismaking met The Horsemen, die opnieuw in actie komen nadat ze een jaar ondergedoken leefden. Henley heeft hen verlaten en wordt vervangen door de irritante Lula. Deze keer is Walter Mabry hen te vlug af. Hij ontvoert hen naar Macau en daar moeten ze voor hem een chip stelen waarmee computers vanop afstand gewist kunnen worden. Bovendien kan alle informatie naar de prullenbak van de eigenaar van de chip verschoven worden. En daar komen nog een hele hoop intriges bij die veel te ingewikkeld en totaal oninteressant zijn om hier ook maar enig woord aan vuil te maken.

Daniel Radcliff
Daniel Radcliffe

Eigenlijk had ik het al gehad na het zien van de eerste film. Het was echter mijn dochter die mij wist te overhalen dit tweede deel toch een kans te geven. En geloof me, die twee uur cinema kunnen echt wel veel nuttiger besteed worden. Aan de personages wordt weinig of niets toegevoegd. Ze blijven even oninteressant en van enige evolutie is totaal geen sprake. En ja, Harrelson is genietbaar als Merritt, maar wel totaal onuitstaanbaar als zijn eigen tweelingbroer. Het enige personage dat iet of wat achtergrond meekrijgt, is dat van Mark Ruffalo, niet toevallig ook één van de betere acteurs in de cast (naast Freeman en Caine). Als ook Harry Potter opdraaft als irritant rijkeluiszoontje, dan heb je het helemaal gehad. Bepaalde scènes zien er goed uit en de film is onderhoudend genoeg, maar de plot is zo ongeloofwaardig en nodeloos ingewikkeld dat je als toeschouwer op de duur zelfs niet meer wil weten hoe de vork nu precies aan de steel zit.

Regisseur Jon M. Chu de schuld geven van alles, is misschien wat kort door de bocht, maar misschien viel er toch wel iets meer te halen uit dit bij de haren gegrepen scenario. Deze film is gewoon één grote verspilling van geld en talent. Echt, want hoe lang zullen Michael Caine en Morgan Freeman nog meedraaien? Hopelijk nog lang, maar niet als ze zich met dit soort onzin blijven bezig houden. Eentje om heel snel te… euh… waarover hadden we het ook al weer?

Recensies van collega-bloggers:

Regie: Jon M. Chu

Met: Jesse Eisenberg, Mark Ruffalo, Lizzy Caplan, Woody Harrelson, Dave Franco, Morgan Freeman, Michael Caine, Daniel Radcliffe, Jay Chou & Tsai Chin

Één reactie Voeg uw reactie toe

  1. Nostra schreef:

    De eerste film vond ik verschrikkelijk, maar met dit deel heb ik me tot mijn verbazing wel mee kunnen vermaken. Vooral die scène waarin ze de chip stelen vond ik heel erg leuk om te kijken.

    Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie