Spectral

Vechten tegen een onzichtbare vijand

Netflix doet heel hard zijn best om ook te scoren op de filmmarkt. Ze blijven dus maar nieuwe films op ons afvuren. Sinds deze week is Sand Castle te zien, een oorlogsfilm die zich afspeelt in Irak. Binnenkort kunnen we genieten van Brad Pitt in War Machine. Als je echter houdt van oorlogsfilms in een science fiction omgeving, dan kun je nu al kijken naar Spectral.

Dr. Clyne ontwikkelt ‘wapens’ voor de Amerikaanse overheid. Hij staat er echter op dat die enkel dienen om zich te verdedigen. Zo heeft hij ook een speciale nachtbril ontwikkeld. Die is al in gebruik genomen door het leger. Als op een dag Amerikaanse soldaten, ergens in een niet nader bepaald Europees land, vreemde gedaanten zien door hun bril, wordt Clyne gevraagd om de zaak te onderzoeken. Blijkt dat er op het slagveld onzichtbare ‘geesten’ ronddwalen die heel wat slachtoffers maken.

Max Martini

Het verhaal wordt mooi opgebouwd, de ‘geesten’ zien er behoorlijk realistisch uit en de actiescènes zijn mooi in beeld gebracht. Alleen jammer dat er niet wat meer aandacht besteed is aan de personages. James Badge Dale speelt zijn rol nochtans meer dan naar behoren. Alleen krijgt hij weinig om mee te doen. Af en toe bekruipt je ook een ‘déjà vu’-gevoel (AliensPredator, enz.), maar het einde is bevredigend en de weg ernaartoe is bij momenten spannend genoeg om de aandacht vast te houden. Een leuk tussendoortje dus.

Regie: Nic Mathieu

Met: James Badge Dale, Emily Mortimer, Bruce Greenwood, Max Martini, Clayne Crawford & Cory Hardrict

4 reacties Voeg uw reactie toe

  1. tbouwh schreef:

    Deze kende ik nog niet, maar het Netflix-icoontje verraadt waarom: ik gebruik nog geen Netflix en dit is denk ik bij uitstek zo’n film die dan wat sneller op je radar zal verschijnen. Ik twijfel of ik deze wil zien.

    Geliked door 1 persoon

  2. Nostra schreef:

    Tsja, het zag er visueel wel aardig uit, maar vond het verhaal een beetje zwak en het einde redelijk teleurstellend. Ok als tussendoortje, maar die geen blijvende indruk bij me achterliet.

    Geliked door 1 persoon

    1. KVSmiley schreef:

      Ik had hetzelfde idee. Alleen vond ik het einde niet zo teleurstellend.

      Like

  3. Paul schreef:

    Aardig filmpje, maar niet heel bijzonder. Ik ben het met je eens.

    Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie