The Maze Runner

Aangenaam kijkvertier

Thomas Brodie-Sangster & Dylan O’Brien

Sinds Twilight (2008) een behoorlijke succesformule bleek om jong volk naar de bioscoop te lokken, schieten de young adult boekverfilmingen als paddestoelen uit de grond. The Hunger Games is een voorbeeld van hoe je platte commercie toch kan koppelen aan een genietbaar eindresultaat. Er zijn jammer genoeg ook andere voorbeelden. The Maze Runner hoort gelukkig eerder thuis in het rijtje van eerstgenoemde en is meer dan genietbaar. Zoals steeds, zijn de personages maar zwakjes uitgewerkt, is het verhaaltje flinterdun en moeten de hoofdrolspelers niet veel meer doen dan mooi zijn.

Thomas, oog in oog met een Griever

Het moet echter gezegd dat deze film een intrigerend uitgangspunt heeft en op zijn best is dit een avontuurlijke science fiction film. Alleen jammer dat de ontknoping zo ontgoochelend is en dat er zo weinig gedaan wordt met de relaties tussen de diverse hoofdpersonages. De monsters van dienst, Grievers genoemd, zien er echter angstaanjagend genoeg uit en de passages in het labyrint zijn spannend genoeg om te blijven kijken. En toch heb ik de indruk dat hier meer in zat. Toch maar eens deel twee bekijken.

Regie: Wes Ball

Met: Dylan O’Brien, Kaya Scodelario, Will Poulter, Thomas Brodie-Sangster, Aml Ameen, Ki Hong Lee & Blake Cooper

4 reacties Voeg uw reactie toe

  1. Nostra schreef:

    Het eerste deel wist me goed te boeien en m’n verwachtingen van het tweede deel waren hoog. Uiteindelijk viel die toch wel wat tegen ook omdat het zo’n film is die geen begin en einde heeft doordat er nog meer boeken te verfilmen zijn.

    Geliked door 1 persoon

  2. De Protagonisten schreef:

    Deel 1 beviel mij ook heel goed. Deel 2 moet ik nog steeds kijken, maar daar hoor ik minder goede verhalen over.

    Like

  3. Riinyosa81 schreef:

    The Maze Runner was een vermakelijk tussendoortje en net iets beter dan het gros van de young adult verfilmingen. Jammer dat ze dat niveau niet hebben weten vast te houden met de sequel.

    Like

  4. Renzo - Filmportaal schreef:

    Ik heb gehoord dat deel 1 best vermakelijk is, heb hem alleen zelf nooit gezien. Gelukkig lees ik dat ook wel bij jouw recensie terug :).

    Like

Plaats een reactie