Freud vs. Jung

A Dangerous Method

Regie : David Cronenberg

Met : Michael Fassbender, Viggo Mortensen, Keira Knightley, Vincent Cassel en Sarah Gadon

😀 😀 😦 😦

Ik had heel veel verwacht van deze film.  Ik ben al fan van Cronenberg sinds “The Fly” en met “A History Of Violence” en zeker “Eastern Promises” heeft de man zeker bewezen meer aan te kunnen dan enkel bloederige horrorfilms maken.  Maar deze film is ronduit saai ondanks de knappe acteerprestaties van Mortensen als Freud en vooral Fassbender als Jung die allebei bijzonder geloofwaardige personages neerzetten. Voor de rest krijg je de ene slaapverwekkende dialoog na de andere voorgeschoteld waardoor ik bijna om de tien minuten gefrustreerd op mijn uurwerk zat te kijken.  En die frustratie was dan nog te wijten aan het feit dat ik mijn uurwerk niet kon lezen omdat het te donker was in de zaal.  Kortom, een Cronenberg om heel snel te vergeten.

Plaats een reactie