15 filmvragen Blogathon

on

15 vragen – 15 antwoorden

Nostra van De Filmkijker heeft weer een nieuwe invalshoek verzonnen voor een Filmblogathon. Deze keer worden er 15 filmgerelateerde vragen gesteld waar wij moeten op antwoorden. Wil je zelf meedoen, dan kan je hier de regels en alle vragen nalezen. Hier gaan we dan.

Van welke film hou je enorm en vol passie van?

Hier twijfel ik tussen Alien en Jaws, twee monsterfilms waar de personages centraal staan. Maar als ik dan toch moet kiezen, ga ik voor Alien.

Welke film zal je nooit kijken?

In principe bekijk ik alles, maar na het zien van het débacle Dumb and Dumber To ben ik toch wel heel zeker dat ik nooit, maar dan ook nooit, naar de derde aflevering in de reeks zal/zou kijken. Als die er al komt (terwijl ik dit schrijf, bid ik tot God dat hij er nooit komt).

Van welke film was je na het zien sprakeloos?

Son of Saul… nu nog als ik eraan denk…

1*GdAlHHPSQ2514WpX8yhKwA

Welke film raadt je anderen altijd aan?

Dead Poets Society. Niet voor niets mijn favoriete film aller tijden. Een film met een weergaloze Robin Williams in de hoofdrol en met een prachtige boodschap: Carpe Diem! Sindsdien probeer ik zo door het leven te gaan. Deze film heeft mijn leven letterlijk en figuurlijk veranderd.

Welke acteur/actrice kijk je alle films van, ongeacht hoe slecht de film is?

Vroeger was dat Clint Eastwood. Zoveel films maakt de man echter niet meer. Dus nu moet dat toch Ryan Gosling zijn. Sinds ik hem aan het werk zag in Lars and the real girl ben ik fan. Wat een verschil ook met bijvoorbeeld zijn rol in Drive. Een echte kameleon, één van de meest getalenteerde acteurs van dit moment.

Van welke acteur of actrice snap je niet waarom ze zo populair zijn?

Ik weet niet of ik hier juist anwoord, want deze man is voor mij geen acteur. Hij denkt van wel, maar ik ben heel zeker van niet. Ik heb het hier uiteraard over The Rock (die naam alleen al, duh!).

Welke acteur of actrice (levend of dood) zou je graag willen ontmoeten?

Clint Eastwood, definitely! Hoewel ik onlangs hoorde dat hij een voorstander is van Trump. Misschien kan ik hem wel van het tegendeel overtuigen?

Wat vind je de meest sexy acteur of actrice?

Moeilijke vraag… Wat is sexy? Ik kies voor Meg Ryan. Niet zozeer omdat ik haar zo sexy vind, maar zij is mooi (hoewel, als je haar nu bekijkt…) en grappig tegelijk (en ik hou wel van grappige vrouwen). Geef toe, die ene scène in When Harry met Sally is toch fantastisch, niet?

Hoe ziet jouw droomcast er uit?

Eens kijken: Clint Eastwood regisseert zichzelf, samen met Russell Crowe, Ryan Gosling, Edward Norton, Carey Mulligan en Emily Blunt.

Wat is je favoriete samenwerking tussen twee acteurs?

Heat met iconen Pacino en De Niro.

Wat is je favoriete omgeving waarin een film zich afspeelt (bv. een science fiction setting, onder water etc)?

Geef mij dan maar een post-acopalyptische wereld (The Walking Dead, I am Legend, The Road, …).

Wat is je favoriete decennium van films (dus bijvoorbeeld jaren ‘80)

De jaren ’80 omdat ik daarin opgroeide (Gremlins, Back to the future, Lethal weapon, The terminator, Aliens, enz.), maar ieder nieuw decennium is interessant omwille van de tijdsgeest die weerspiegeld wordt in de films.

“Chick flick” of actiefilm?

Actiefilm.

Held, slechterik of anti-held?

Anti-held. Dat zijn nu eenmaal de interessantste, meest gelaagde personages, zowel in film, boek of theater.

Zwart/wit of kleur?

Hoewel zwart/wit voor bepaalde films een meerwaarde betekent, bekijk ik films (lees: het leven) toch het liefst van al in kleur.

 

10 reacties Voeg uw reactie toe

  1. Miss Movie schreef:

    Clint Eastwood is natuurlijk wel een echte legende op filmgebied. Dat hele Trump gebeuren zou je hem daardoor bijna vergeven.

    Dat van The Rock kan ik heel goed begrijpen. Ik heb ook helemaal niets met die man. Hij is vast heel aardig, maar zeker geen top acteur!

    Like

  2. De Protagonisten schreef:

    Emily Blunt helemaal vergeten. Prachtvrouw!

    Like

  3. Nostra schreef:

    Zelf kan ik wel genieten van het wel van Dwayne Johnson. Enorm veel charisma vind ik.

    En Son of Saul is een hele goede, dat had ik ook met die film.

    Like

  4. tbouwh schreef:

    Wauw Kurt, we zitten qua voorkeuren toch dichter bij elkaar dan ik dacht. Ryan Gosling is een geweldige acteur, Meg Ryan is onweerstaanbaar in ‘die ene’ film, en ik vind het gaaf dat je Norton en Mulligan noemt bij je droomcast. Ik was enorm onder de indruk van Mulligans performance in Shame, Norton op zijn beurt schittert in Birdman.

    Son of Saul kan ik me heel goed voorstellen, die heb ik ook in de bios gezien. Ik beloof dat ik Dead Poets Society snel ga kijken!

    Geliked door 1 persoon

    1. KVSmiley schreef:

      Mulligan is één van de betere actrices in Hollywood op dit moment en Edward Norton volg ik al sinds zijn fantastische prestatie in Primal Fear.

      En Dead Poets Socieyt… tja, die MOET je gewoon gezien hebben, alleen al maar voor de schitterende prestatie van Robin Williams.

      Like

      1. tbouwh schreef:

        Dan gaat Primal Fear ook op de lijst:) Norton is toch een wat onderschat acteur merk ik, veel toplijstjes lopen hem mis.

        Geliked door 1 persoon

      2. KVSmiley schreef:

        Inderdaad. Naast Primal Fear schittert hij ook in American History X en vooral Fight Club.

        Like

      3. tbouwh schreef:

        Eens! Én in Red Dragon en Moonrise Kingdom, maar dan iets minder.

        Geliked door 1 persoon

  5. Paul schreef:

    Heat! Good one 🙂

    Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie