Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2

Harry saves the day!

Rupert Grint, Emma Watson & Daniel Radcliffe

Ik ben een fan van fantasy. Ik kan mij echt amuseren met steengoeie fantasy films à la The Lord Of The Rings, The Hobbit of Dragonheart, maar ook met de volledige Harry Potter-reeks. Ik las de eerste vier boeken (de andere drie liggen braaf te wachten) en ik zag de acht films allemaal in de bioscoop. De eerste waren schattig en fantasierijk. Naarmate de franchise vorderde, werd de toon grimmiger en werden de films donkerder en griezeliger. Deze Deathly Hallows: Part 2 was de laatste die ik thuis nog eens wou herbekijken en opnieuw heb ik genoten. Harry, Ron en Hermelien moeten op zoek naar de gruzielementen en die vernietigen. Hierdoor wordt Voldemort zwakker en zou Harry hem moeten kunnen verslaan. Ik zal het einde maar niet verklappen (hoewel de meesten onder jullie wel zullen weten hoe het afloopt) maar het duurt een hele tijd voor het ultieme gevecht tussen Harry en Voldemort losbarst. En hetgeen we daarvoor te zien krijgen, is een mix van Indiana Jones, The Two Towers en The Wizard Of Oz.

Ralph Fiennes

Behalve aan het begin en aan het einde van de film zijn er maar weinig lichtpuntjes te zien in deze film. De personages bewegen zich constant door donkere, halfbelichte decors en we lijken constant af te stevenen op een noodlottig einde. De film wordt nog steeds bevolkt door klasbakken van acteurs à la de fantastische Alan Rickman (R.I.P.), Ralph Fiennes (zonder neus) en Maggie Smith. Ook de drie hoofdrolspelers lijken gegroeid in hun rol. Grint is grappig zoals steeds, Watson (misschien wel de beste actrice van de drie) weet diepgang in haar personage te steken en ook Radcliffe groeit naar zijn beste vorm. Regisseur van dienst David Yates weet bovendien hoe hij een spannend spektakel in elkaar moet steken en neemt ons in sneltreinvaart mee doorheen de magische wereld van Harry Potter en zijn vrienden. Al wie houdt van fantasy en avontuur zal zich dan ook geen moment vervelen met de avonturen van Harry Potter. Jammer dat dit het (voorlopig?) laatste deel van de franchise was. Hopelijk worden de eventuele vervolgen niet gepland uit winstbejag, maar wegens een overaanbod van ideeën. We zullen zien…

Regie: David Yates

Met: Daniel RadcliffeRupert GrintEmma WatsonRalph FiennesMichael GambonAlan RickmanEvanna LynchDomhnall GleesonWarwick DavisHelena Bonham CarterCiarán HindsMaggie Smith & David Thewlis

3 Comments Voeg uw reactie toe

  1. Nostra schreef:

    Ik heb de laatste Harry Potter films nooit gekeken….moet ik ooit nog doen….denk dat ik tot deel 4 of 5 ben gekomen….

    Liked by 1 persoon

    1. KVSmiley schreef:

      Ze worden almaar beter en daarmee bedoel ik vooral volwassener. Zeker eens doen.

      Like

  2. De Protagonisten schreef:

    Mooi dat de films (of eigenlijk de boeken) steeds volwassener worden. de doelgroep wordt ouder, dus waarom je boeken daar ook niet op aanpassen, erg slim. De films vond ik grandioos. Dit zijn ook de laatste ietwat commerciëlere films die ik in de bioscoop heb gezien. Daar kon ik echt niet op wachten 🙂

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

