Wat mannen willen

Filip Peeters in regie-modus

Jonas Van Geel & Evelien Bosmans

Ik heb nog nooit onder stoelen of banken gestoken dat ik een enorme FilipPeeters-fan ben. Hij is altijd degelijk en heel vaak uitmuntend zelfs (denken we maar aan De Hel Van Tanger of De Indringer). Maar bij het zien van deze film kwam het spreekwoord ‘Schoenmaker, blijf bij je leest’ meer dan eens bij me op. Of het zijn eigen inbreng is of dat hij het gekopieerd heeft van de originele film, weet ik niet, maar het spelen met kleuren lijkt me hier behoorlijk ongepast. Slechts heel af en toe klopt het plaatje. De acteurs doen hun best, maar krijgen uiteindelijk heel weinig om mee te werken (wie dit scenario schreef, moeten ze dringend schrijfles geven).

Adriaan Van Den Hoof & Ruth Becquart

Verder heb ik heel weinig te vertellen over deze film, behalve dan dat ik nog eens wil benadrukken dat ik er een gloeiende hekel aan heb dat wij, Belgen, het nodig vinden om constant remakes te maken van Nederlandse films en omgekeerd. Als ik de trailer bekijk van het origineel, Mannenharten, dan lijkt me die toch beter te zijn dan ‘onze’ versie. Laat ons nu toch gewoon opnieuw naar elkaars films gaan kijken. We spreken toch nog steeds dezelfde taal, of niet soms? Grrrr!

Regie: Filip Peeters

Met: Jonas Van Geel, Louis Talpe, Adriaan Van Den Hoof, Tom Audenaert, Gène Bervoets, Ben Segers, Nathalie Meskens, Evelien Bosmans, Sandrine Van Handenhoven, Ruth Becquart, Ella-June Henrard, Stefaan Degand & Sien Eggers

4 Comments Voeg uw reactie toe

  1. Nostra schreef:

    Tsja, ik heb de Nederlandse versie niet gezien (die behoefte heb ik niet), maar ik wist niet dat er heen en weer remakes gemaakt werden….ik kijk over het algemeen eigenlijk maar weinig Nederlandse films.

    Liked by 1 persoon

    1. KVSmiley schreef:

      Er worden ook weinig goeie gemaakt. Zwartbroek was de laatste waarvan ik dacht: “Yes!”. Maar ik voel wel niet de behoefte om daar een remake van te maken. Die film was goed op zich 😉

      Like

  2. Renzo - Filmportaal schreef:

    Ik heb deze film niet gezien, maar Mannenharten ook niet. Dit soort films trekken mij niet helemaal… Kort maar krachtige recensie haha.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

