Ant-man

Een verademing in het superheldengenre

Paul Rudd & Michael Douglas

Een behoorlijk originele en grappige kijk op het superheldengenre. Scott is een kleine crimineel die net uit de gevangenis komt en hierdoor ook moeite heeft om de eindjes aan elkaar te knopen. Bovendien moet hij nog een hoop alimentatiegeld betalen, wil hij zijn dochter mogen zien. Hij wordt in de val gelokt door Ant-man op pensioen (een zich zichtbaar amuserende Michael Douglas) en moet de nieuwe Ant-man worden. Aanvankelijk voelt hij hier niets voor, maar uit liefde voor zijn dochter stemt hij uiteindelijk toe.

Paul Rudd & Evangeline Lilly

Veel nieuws valt er hier niet te rapen, maar het is wel een aangenaam tussendoortje tussen de vele zich veel te serieus nemende Marvel-verfilmingen. Dit zijn niet voor niets comic-verfilmingen (comic=komisch, luchtig) en zo hoort een verfilming ook te zijn, luchtig. En daar scoort Ant-man goed, met een goeie en grappige hoofdrolspeler en een komische sidekick (Michael Peña). Voor mij hoeven die comic-verfilmingen al lang niet meer, maar als het op deze manier kan (zie ook Iron Man), dan wil ik mij wel een avondje vrijmaken.

3

Regie: Peyton Reed

Met: Paul Rudd, Michael Douglas, Evangeline Lilly, Corey Stoll, Bobby Cannavale, Anthony Mackie, Michael Peña, Judy Greer & Abby Ryder Fortson

3 Comments Voeg uw reactie toe

  1. Renzo - Filmportaal schreef:

    Leuke recensie! Precies wat ik er ook van vind. Een leuke en grappige kijk op het superheldengenre!

    Like

  2. Nostra schreef:

    Heb me er ook erg mee vermaakt en heb ‘m pas nog een tweede keer met de rest van het gezin gekeken, die ‘m ook erg leuk vonden. Michael Pena is echt fantastisch, wat is dat toch een goede acteur…

    Liked by 1 persoon

  3. Gwen schreef:

    Ik heb me hier ook prima mee vermaakt en dat terwijl ik superhelden films al een tijdje zat ben.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

