Niet te geloven !!

Niet te geloven !!

(Marc Camoletti)

door Theater Platteau vzw

 Regie : Marc Ketels

Spel : Kathy Casier, Myriam Anne, Delphine Castelein, Thomas Demeulenaere, Dieter Van Iseghem & Pieter Verbeke

😀 😀 😦 😦

Theater Platteau brengt een klucht.  Wat zou dit worden ?  Ik moet eerlijk toegeven dat we hier toch wel een beetje sceptisch tegenover stonden.  Zou Platteau erin slagen om dit soort stuk naar een hoger niveau te tillen ?  Niet echt, wat mij betreft.  Dit blijft een behoorlijk platte bedoening met heel wat ongeloofwaardige situaties en grappen.  Gelukkig kon Platteau, zoals gewoonlijk, een beroep doen op een uitmuntende cast.  Bijna alle acteurs speelden hun rol voortreffelijk en zij zorgden er dan ook voor dat het stuk genietbaar bleef tot op het einde.  Vooral de vrouw des huizes, haar man en haar minnaar speelden hun typetjes uitstekend.  Als je het stuk al niet grappig vond, dan kon je je zeker optrekken aan de prestaties van de acteurs.

Voer voor al wie van goedkoop amusement houdt.  En het idee op zich om hiervan een soort van stripverhaal te maken, kon mij nog wel bekoren.  Zo toverden de geluidjes en de kostuums en de “tics” van de acteurs af en toe wel een glimlach op ons gezicht, maar na een tijd heb je het wel gehad.  En dan blijft alleen nog maar het stuk over.  En hier kreeg je gewoon de ene ongeloofwaardige situatie na de andere voorgeschoteld.  Het einde kon ons nog doen glimlachen toen de acteurs op de tonen van “Summer lovin'” hun “zang”talent tentoon spreidden.  Wat mij betreft, mag Platteau volgend jaar opnieuw kiezen voor een ander soort stuk.  Een klucht hoeft voor mij niet meer.  Hoewel, als de acteurs dezelfde zijn, … ;-D

2 Comments Voeg uw reactie toe

  1. Johan Bonte schreef:

    Ik heb donderdag genoten van begin tot eind. Voor mij grensverleggend hoe deze eenvoudige klucht “omhooggespeeld” werd door de doorgedreven karikaturale invulling. Een invulling die volgehouden werd tot op het eind. Zeer goede vondsten van de regisseur die daarnaast ook voor tempo zorgde en heel wat tekst heeft geschrapt. Acteurs en actrices die zich aanstekelijk amuseerden en ijzersterke rollen hebben neergezet. Een komedie of klucht op een goeie manier brengen, is al zo moeilijk – maar hier kon ik me volledig terugvinden. Verrassend, plezierig, afgewerkt, inspirerend. Ik hoop dat veel groepen dit gezien hebben. Mijn felicitaties Platteau!!

    Like

    1. KVSmiley schreef:

      Hey Johan, tof dat je reageert. Zo zie je maar dat meningen verschillen ;-). En maar goed ook, zou ik zeggen. Tot toneels !

      Like

Geef een reactie

