De Gouden Kat 2011

Vrijdagavond in allerijl naar Dikkebus (beter bekend als “Het Hol Van Pluto”) voor de 24ste editie van “De Gouden Kat”, georganiseerd door De Ieperse Film- & Videoclub CINYPRA.  Impuls nam deel met drie films, waarvan één van ons (Carpe Diem Films), met name “Psycho Vriendin”.  De twee andere films van Impuls waren “Doorheen de wind” van Ronny, Patje en Elie en “John Walcotte” van de drie Erics.  “Tegenstanders” van de avond waren “La belleza de Aragon” van Marc Van Den Berghe, “Costa Rica, schatkamer van de natuur” van Daniël De Vos en Jeannette Mortier en “Lange Max” van Gilbert Crevits.  Slechts twee speelfilms dus, waarvan eentje dan nog maar half.  En zoals jullie wellicht weten, is vooral speelfilm mijn ding.  Persoonlijk had ik ook liever meegedaan met “Waarom ?”, maar de organisatoren hadden mij specifiek gevraagd om deel te nemen met “Psycho Vriendin”, wat we dan ook maar gedaan hebben.

Brrrr !

Toch genoten van een paar knappe documentaires, hoewel die naar mijn gevoel allemaal net iets te lang duren.  De enige die mij kon boeien van begin tot eind was “Doorheen de wind” van vriend Ronny.  Na twee uur film kijken dan het “Moment Suprême” waarop de prijzen werden uitgereikt.  Tot mijn verbazing, en ook wel die van een aantal andere Impulsers, haalde “Doorheen de wind” De Bronzen Kat.  Persoonlijk had ik misschien wel iets meer verwacht.  En het volgende had ik al helemaal niet verwacht.  “Psycho Vriendin” werd namelijk beloond met De Zilveren Kat, zeer tot onze eigen verbazing.  Maar het moet gezegd dat we hier uiteraard zeer tevreden mee zijn.  De Gouden Kat ging uiteindelijk naar “Costa Rica, schatkamer van de natuur”.  Eigen aan De Gouden Kat is De Publieksprijs, en die ging oververdiend naar “Doorheen de wind”.  En zo viel “Psycho Vriendin” totaal onverwacht (voor mij toch) weer in de prijzen.  Dus reden wij met een tevreden gevoel terug naar Zwevegem.

De Zilveren Kat
One Comment Voeg uw reactie toe

Geef een reactie

